Åsikter

Jag förstår såklart kändisbloggarna när de säger
att dom vill bli/vara smala. Men att de liksom äter
typ tre gånger på en vecka, hur okej är det på en
skala? Inte helt okej. Jag tycker alla som ligger
på toppen i bloggportalen ser fantastiska ut!
Varför då sluta äta när de har a body to die for.
Sjukt. Man känner sej bara sämre, man får
ångest. Jag menar absolut inte att lite rundare
människor är fulare eller sämre på något sätt.
Men Kissekatten har helt rätt.
Inte går man och drömmer om att vara fet.

Men en sak till. Har ni tänkt på de som
faktiskt kan lida av en sjukdom?
De finns människor med anorexi.
Människor med bulimi.
Människor som hetsäter.
Inte mår de särskillt bra av att läsa
det där. Men okej, som om ni ens
brydde er.
Det var bara min åsikt.

(Och jo, det är attraktivare med en smal
och vältränad kropp. Men det sexigaste
är självförtroende! Glöm inte det.)

Om jag har fått någonting att låta fel så
är det absolut inte meningen. Jag vill bara
få fram hur jobbigt det är att se pinnsmala
tjejer sluta äta för att de tycker de inte är
tillräckligt smala.


Kommentarer
Postat av: @!n0

oohh... entligen ha lilla jenifered skrivit ett långt o JETTEbra inlägg!!!! Håller me dej, människor vill vara smala men de som e helt jettesmala o vill vara normala... de mår INTE bra!!! tänk nu, dt e likadant ti oss vanliga döende som har ganska normal kropp... vi alla vill ju vara smala! (om nån fatta va ja mena... ;))

2009-09-30 @ 19:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0