Steg för steg, hur jag sminkar mej!

Ni ska komma ihåg att jag inte är någon professionell sminkös,
detta är bara hur jag själv gör när jag sminkar mej.











1. Vi börjar med foundation. Jag använde mej förut av en svamp,
men nu bestämde jag mej för att pröva på en borste. Det funkar
jättebra! Men iaf, lägg en liten klick på borsten och pensla
ut det över ansiktet. Om du lägger mycket foundation på borsten
kommer det inte lyckas så värst bra, testa själv. Eller lita på mej.





2. Med hjälp av concealern täcker jag finnar och fläckar som jag
inte vill att ska synnas. Jag brukar också lägga ett tunt lager
över läpparna.



3. För att avsluta basen toppar jag med puder. Jag använder puderborste,
eftersom det enligt mej är bättre än en pudersvamp.




4. Jag har väldigt ljusa ögonbryn.
Gör ögonbrynen synligare med hjälp av en
ögonbrynspenna.




5. Nu är det eyeliners tur. Jag använder mej av en
mer kajalliknande eyeliner, den är alltså inte i flytande
form. Måla en stark svart linje på övre ögonlocket
så nära fransraden som möjligt.




6. Titta på bilden, applicera längs hela fransraden.



7. Böj ögonfransarna.




8. Nu ska du bara lägga mascaran på plats!
Jag lägger oftast tre olika lager mascara, och
alla lager med olika mascaror.



Hoppas någon blev lite inspirerad eller
fick lite tips till sin egen sminkning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0